Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

Περί επιδημίας κι αποδημίας


Λένε, σε περιόδους κρίσεως και στις δύσκολες στιγμές, βγαίνει ο καλύτερος εαυτός μας και αυτό είναι αληθές. Αληθές όμως είναι πως για κάποιους από εμάς βγαίνει στην επιφάνεια και ο χειρότερος εαυτός μας κι έτσι διατηρείται η όποια ισορροπία.

Όλοι οι προηγούμενοι μήνες έδειξαν πως δεν είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι ούτε για τη καλή ούτε και για την ανάποδη! Και φτάνουμε στο σήμερα. Σήμερα, η αντίδραση μας στο εμβόλιο, το οποίο ετοιμάστηκε και προορίζεται να προστατεύσει τον γενικό πληθυσμό, έχει προκαλέσει διχογνωμία που φτάνει στα όρια του παραλογισμού.

Εκείνοι που έχουν πεισθεί για την αναγκαιότητα του εμβολιασμού με εμβόλιο το οποίο - εκ των πραγμάτων - είναι αμφιβόλου δράσεως κι αποτελεσματικότητος, κατηγορούν εκείνους που διστάζουν κι εκφράζουν επιφυλάξεις ως αμόρφωτους, αφελείς ακόμη κι επικίνδυνους!

Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Έχουμε πρόβλημα; Ναι, έχουμε πρόβλημα. Υπάρχει ο κορωνοϊός; Ναι, υπάρχει και συνιστά απειλή για κάποιους από εμάς, όχι όμως για όλους! Υπήρξαν και κατά το πρόσφατο παρελθόν απειλές κατά της υγείας του γενικού πληθυσμού; Βεβαίως και υπήρξαν κι εξακολουθούν να υπάρχουν. Τί συνέβη σε εκείνες τις περιπτώσεις; Ποιά ήταν η αντιμετώπιση από τους ανευθυνο-υπεύθυνους (τις πολιτικές ηγεσίες δηλαδή), τις φαρμακευτικές εταιρείες και την επιστημονική κοινότητα;

Τα ερωτήματα τα θέτουμε για να έχουμε ένα μπούσουλα. Ε;

Στην χώρα μας τώρα. Αν κανείς ανατρέξει στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ θα διαπιστώσει πως τα προηγούμενα χρόνια οι θάνατοι κυμαίνονταν στα ίδια επίπεδα (300-350 / ημέρα) με σήμερα. Η διαφορά βρίσκεται στο γεγονός ότι τώρα - ευτυχώς που γίνονται θαύματα - δεν πεθαίνει κανείς από γηρατειά, καρκίνους ή ό,τι άλλο παρά μόνον από κορονωιό. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην Γερμανία αλλά, εν πάση περιπτώσει, μένει στον καθένα να το επαληθεύσει.

Τι έπραξε και τί πράττει η ελληνική κυβέρνηση;

Έβγαλε από τον πάγο πρόσωπα όπως ο Μόσιαλος, με αντικειμενικό σκοπό να επηρεάσει και ακολούθως να διαμορφώσει την κοινή γνώμη. Οι νεότεροι δεν τον γνωρίζουν αλλά οι παλαιότεροι ασφαλώς και τον θυμούνται.

Αντί να κόπτεται για την ασφάλεια και την υγεία των πολιτών, προτίμησε την επιβολή αλόγιστων περιορισμών κι επιδόθηκε στη βεβαίωση προστίμων και μάλιστα με υπερβολικό ζήλο που θα ζήλευε κι ο Κιμ Γιονγκ Ουν. Αλήθεια ή ψέμματα;

Ξόδεψε και ξοδεύει, σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σημαντικά ποσά στην επικοινωνιακή διαχείριση του όλου θέματος αντί να ενισχύσει το σύστημα υγείας. Αλήθεια ή ψέμματα;

Συνέπεια αυτής της λογικής ήταν και η διοχέτευση κεφαλαίων προς κάθε «επιστήμονα» όχι για έρευνα αλλά για τηλεοπτική εμφάνιση! Αλήθεια ή ψέμματα;

Οι πολιτικές μιας κάποιας ελάφρυνσης των βαρών των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων όχι μόνον δεν έχουν και δεν θα έχουν κανένα απολύτως αποτέλεσμα, αντίθετα θα μας ξαναφέρουν πίσω στο 2010 και αυτή τη φορά με μεγαλύτερη ένταση. Αποδεικνύεται έτσι πως ήταν (είναι) μία κυβέρνηση χωρίς πρόγραμμα και σχέδιο.

Την ίδια ώρα που όλοι μας περιμένουμε επιδόματα κι ελαφρύνσεις για συντήρηση, ο πολιτικός κόσμος της χώρας, πληρώνεται κανονικά έστω κι αν αμφισβητείται η χρησιμότητά του... (αυτή όμως, είναι μία άλλη ιστορία) και δεν δίνει - έστω αυτή τη φορά - το παράδειγμα που θα έπρεπε πρώτος να δώσει στους κατοίκους αυτής της χώρας. Σε όλους εμάς. Αντίθετα τι βγαίνουν και μας λένε; Οι αποταμιεύσεις των ελλήνων αυξήθηκαν(!).

Το γνωρίζουμε. Δεν είμαστε ούτε Νορβηγία, ούτε Ελβετία και ούτε θα γίνουμε ποτέ γιατί δεν βολεύει εκείνους που είναι βολεμένοι. Όταν όμως έχεις να διαχειριστείς ένα πρόβλημα, οφείλεις να λειτουργήσεις με προσοχή και σοβαρότητα. Με συνείδηση και σχέδιο.

Το ζήτημα δεν είναι υγειονομικό - μόνο. Είναι πρώτα και κύρια πολιτικό και ηθικό, και η ελληνική κυβέρνηση απέτυχε σε κάθε περίπτωση. Αντί λοιπόν να βρισκόμαστε σε αντιπαράθεση μεταξύ μας, μήπως να δούμε και να αντιμετωπίσουμε τα πράγματα στην πραγματική τους βάση;

Σε ό,τι αφορά στο εμβόλιο... Τί να πώ; Δεν είμαι γιατρός. Ο Μπουρλά όμως ως ευγενής έντιμος κι αξιοπρεπής καθώς είναι, δεν έχει εμβολιαστεί με το εμβόλιο της εταιρείας του και δεν προτίθεται να εμβολιαστεί, όπως και κανείς από τις κεφαλές της Pfizer... Πολύ φοβάμαι πως ο υπαρκτός κίνδυνος μιας υγειονομικής κατάστασης, έδωσε την δικαιολογία που ήθελε ο «δυτικός» και «πολιτισμένος» κόσμος για να επιβληθούν πολιτικές ελέγχου και περιορισμού με το πρόσχημα της υγείας και της ασφάλειας κι είναι πράγματι αστείο αν αναλογιστεί κανείς πως εκείνοι που κόπτονται για την υγεία και την ασφάλειά μας, έχουν καταστρέψει οικονομικά και κοινωνικά οικογένειες κι οικογένειες... επαγγελματίες κ επαγγελματίες... ανθρώπους και ανθρώπους... ζωές και ζωές...

Ναι, πιθανόν είμαστε αφελείς κι επικίνδυνοι. Σήμερα όμως δεν είναι σχεδόν κανείς αμόρφωτος και αν πρέπει να επιλέξω, προτιμώ τους αμόρφωτους από τους «σπουδαγμένους» γιατί αυτοί τουλάχιστον διαθέτουν κάποια ελάχιστα αποθέματα τσίπας.

Ο λόγος είναι πολιτικός. Τίποτε περισσότερο. Τίποτε λιγότερο.

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Γεωπολιτική θεώρηση της κατάστασης της Ανατολικής Μεσογείου, υπό το πρίσμα των νέων διεθνών γεγονότων και εξελίξεων


Ολοκληρώθηκε χθες βράδυ η πρώτη ψηφιακή συνάντηση του Κύκλου των Φίλων με προσκεκλημένο ομιλητή τον καθηγητή Ιωάννη Μάζη ο οποίος, μέσα σε δυόμιση ώρες περίπου ανέπτυξε - όσο αυτό ήταν εφικτό - όλο το εύρος των δεδομένων της νέας γεωπολιτικής πραγματικότητας που διαμορφώνεται στην περιοχή μας το τελευταίο διάστημα με ευθύνη της Τουρκίας κι όλων εκείνων των Δυνάμεων που, για δικούς τους λόγους, υποβαθμίζουν τον κίνδυνο που ελοχεύει όχι μόνον για την πατρίδα μας αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη.

Πλέον των διακοσίων ατόμων παρακολούθησαν την διάλεξή του, γεγονός που δείχνει το ενδιαφέρον και την αγωνία της κοινωνίας μας για τα όσα συμβαίνουν και για όσα μέλλουν να συμβούν.

Το ενδιαφέρον όμως δεν φτάνει. Χρειαζόμαστε κάτι παραπάνω. Κι αυτό οφείλει να το σκεφτεί ο καθένας μας στο μέτρο που του αναλογεί...

 


 

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Ο Εφιάλτης ήταν παιδί μας και ο Δούρειος Ίππος δικό μας κατασκεύασμα...


Διάβασα με μεγάλη περιέργεια το άρθρο του κυρίου Φριτζαλά με τίτλο: "Συνδέοντας το Ναγκόρνο Καραμπάχ με τη Θράκη"1, που δημοσιεύθηκε από το SLpress.gr και διάβασα ομοίως, με την ίδια περιέργεια, και το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Türkiye η οποία, αναπαράγει τις απόψεις του κι επισημαίνει τον "προβληματισμό" και τους "φόβους" του.

Υποθέτω, το Κρεμλίνο ικανοποιήθηκε απόλυτα όμως... θα επανέλθω αργότερα σε αυτό.

Είναι αλήθεια, στο πεδίο διαμόρφωσης κλίματος, δεν υπάρχει κανένας απολύτως περιορισμός κι ο καθένας μπορεί να εκφράζει ό,τι θέλει κι όπως θέλει. Όμως, η συμμετοχή στο δημόσιο διάλογο κι ως εκ τούτου, κάθε δημόσια έκφραση, οφείλει κατά την ταπεινή μου γνώμη να είναι αντικειμενική, να στοιχειοθετείται και να διαθέτει θετικό πρόσημο σε κάθε περίπτωση. Δεν γράφουμε για να γράφουμε κι ούτε μιλάμε για να μιλάμε.

Στις Διεθνείς Σχέσεις και την εξωτερική πολιτική δε, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί διότι έστω και άθελά μας - εγώ δεν θέλω να βλέπω πουθενά σκοπιμότητα - πολλές φορές ζημιώνουμε τη συνολική εθνική μας προσπάθεια.

Πολύ καλά τα γράφει λοιπόν ο κύριος Φριτζαλάς. Όμως, ο πολιτικός του συλλογισμός, όπως αυτός καταλήγει με τα συμπεράσματά του, είναι και εσφαλμένος κι ας μου επιτραπεί, και ύποπτος.

Εσφαλμένος διότι δεν στηρίζεται σε καμία νομική βάση ή ιστορικό προηγούμενο και ύποπτος διότι από την πρώτη και μόνο ανάγνωση, δεν δυσκολεύεται κανείς να διακρίνει την λογική που θέλει να προωθεί με την εξωτερική πολιτική της η Ρωσία σε ό,τι αφορά την Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ψάχνοντας λίγο περισσότερο - μην και κάνω λάθος - βρήκα παλαιότερη δημόσια τοποθέτηση2 του κ. Φριτζαλά σύμφωνα με την οποία - και αντιγράφω επακριβώς:

«Πριν από μια χιλιετία, η Ελλάδα και το Βυζάντιο έγιναν ἡ γέφυρα γιὰ τὸν ἐκπολιτισμὸ τῆς Ρωσίας. Ἡ ἲδια ἡ Ρωσία καλεῖται σήμερα νὰ γίνει ἡ γέφυρα ἀπὸ τὴν ὁποία θὰ διαβεῖ ὁ Ἑλληνισμὸς στὴν νέα του πορεία γιὰ τὸν ἐξανθρωπισμὸ τῆς Οἰκουμένης.»

Διαβάζοντας την συγκεκριμένη φράση, επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες μου. Θυμήθηκα όλες τις προηγούμενες πετυχημένες ή αποτυχημένες προσπάθειες απαξίωσης και χειραγώγησης της Ελλάδος και του Ελληνισμού από το "ξανθό γένος", αρχής γενομένης από τα χρόνια του Πανσλαβικού Κομιτάτου3. Θυμήθηκα το "εποχιακό φύτεμα" δούρειων ίππων και την κάθοδο "καλοβαλμένων ευεργετών" κι "επενδυτών" με αντικειμενικό σκοπό τον εκμαυλισμό συνειδήσεων. Θυμήθηκα την απέλαση Ρώσων διπλωματών το 2018, σε μια προσπάθεια της τότε Ελληνικής κυβέρνησης να τερματίσει την παράνομη δράση τους και τις παρεμβάσεις τους στις εσωτερικές υποθέσεις της χώρας μας.4 Θυμήθηκα και τον ανηλεή πόλεμο της ρωσικής πολιτικής κι εκκλησιαστικής εξουσίας απέναντι στον Οικουμενικό Θρόνο και την Εκκλησία της Ελλάδος5... το εκκλησιαστικό ρεπορτάζ είναι πλούσιο και παρέχει πλήθος πληροφοριών σχετικά!

Όπως πιθανόν αντιλαμβάνεται ο κάθε αναγνώστης, η αντίληψη και οι επιδιώξεις της Ρωσίας δεν εξαντλούνται στα όρια της κεντρικής πολιτικής σκηνής, ούτε κι αποτελούν κάτι το καινοφανές στα ιστορικά χρονικά. Ήδη από τα χρόνια της τουρκοκρατίας, η "Μεγάλη" κι "Αγία" Ρωσική Αυτοκρατορία ονειρευόταν την θέση που κατείχε προηγουμένως η Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

Ο ρωσικός παράγοντας εργάστηκε κι εργάζεται άοκνα στην προσπάθεια περιορισμού - για να μην πω εκμηδενισμού - του Ελληνισμού στις ίδιες τις πατρογονικές του εστίες ξανά και ξανά... τουλάχιστον από την Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου (1878) - μια και μιλάμε για την Θράκη - μέχρι και τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο! Αλλά κι αργότερα με κάθε ευκαιρία και παρά την διαχρονικά συνεπή και καλόπιστη στάση της Ελλάδος απέναντι στον ρωσικό λαό.

Ίσως, σκόπιμο είναι να θυμηθούμε τα έργα και τις ημέρες των Ρώσων στο Άγιο Όρος...6 κι αν αυτό δεν είναι αρκετό, ας διερευνήσουμε κι ας εξετάσουμε στη συνέχεια την ίδρυση και λειτουργία ρωσο-ορθόδοξης Εκκλησίας στα Κατεχόμενα7, κατά τα πρότυπα των τουρκο-ορθόδοξων8 στην Τουρκία, με ευθεία αμφισβήτηση της κανονικότητας της Εκκλησίας της Κύπρου, έστω κι αν το Πατριαρχείο Μόσχας αρνείται την οποιανδήποτε εμπλοκή... Κι αυτή δεν είναι η μόνη περίπτωση. Να δούμε τι κάνει το Πατριαρχείο Μόσχας και οι "ιεραπόστολοί" του στην Αμερική εναντίον της Αρχιεπισκοπής, στην Αφρική και την Ασία και πόσο πολύ έχουν πληγώσει το σώμα της Ορθοδοξίας με τις πολιτικές και τις πρακτικές τους...

Όλα τα παραπάνω έχουν την αξία τους και δεν ξέρω κατά πόσο είναι γνωστά ή όχι. Το βέβαιο είναι πως, όσα συμβαίνουν γύρω μας ξεπερνούν κατά πολύ την αθωότητά μας και ό,τι νομίζουμε ή φανταζόμαστε.

Αφήνοντας την Ιστορία στην άκρη και διαβάζοντας ξανά το άρθρο του κ. Φριτζαλά, αναρωτιέμαι, από πού τεκμαίρεται η σύνδεση της περίπτωσης του Αρτσάχ με την Δυτική Θράκη!

Ακριτική περιοχή δεν σημαίνει απομακρυσμένη ή αποκομμένη. Ούτε σημαίνει πως το κέντρο, η Αθήνα δηλαδή, δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο. Ούτε, βέβαια, σημαίνει ότι η πρόσβαση από άλλες περιοχές δεν είναι εύκολη ή πως η υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα επικοινωνεί και συγκοινωνεί μαζί της μέσω ενός ελεύθερου διαδρόμου, όπως η Αρμενία με το Αρτσάχ, μέσα από το έδαφος ενός άλλου κράτους. Μήπως εννοεί τον πληθυσμό της Θράκης μειονοτικό εθνοτικά εντός της κυριαρχίας άλλης χώρας; Ό,τι κι αν εννοεί, ο τίτλος του άρθρου είναι αδόκιμος.

Και φτάνουμε στα ... "οδυνηρά διλήμματα για την Ελλάδα" και στα πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα στα οποία οφείλει να απαντήσει ο συντάκτης του άρθρου.

Ποιά είναι αυτά τα οδυνηρά διλήμματα;

Πώς συνάγεται από τα όσα δραματικά συνέβησαν στον Νότιο Καύκασο ότι η Θράκη θα βρεθεί στην ίδια ή έστω παρόμοια θέση με το Αρτσάχ;

Πώς είναι δυνατόν να συμπεραίνει πως η ελληνική πολιτική ηγεσία θα βρεθεί στην ίδια θέση με την αρμενική;

Πώς μία συμφωνία ειρήνευσης ανάμεσα σε δύο αντιμαχόμενα μέρη, με τα όποια ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά, με τον τρόπο που έγινε και υπό τις συνθήκες που επεβλήθη ή επετεύχθη τέλος πάντων, θα αποτελεί ιστορικό προηγούμενο; Γιατί θα αποτελεί η συγκεκριμένη περίπτωση κι όχι μία άλλη, ιστορικό προηγούμενο; ... Αν υποθέσουμε πως το ιστορικό προηγούμενο παράγει νομικά αποτελέσματα.

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Αυτή η συλλογιστική απηχεί τους πόθους και τις βλέψεις του Κρεμλίνου που επιδιώκει μια πιο ενεργή κι επιτυχημένη διείσδυση και παρουσία στην Βαλκανική, το Αιγαίο και ολόκληρη την Νοτιοανατολική Ευρώπη υπονομεύοντας τον Ελληνισμό.

Ασφαλώς και η Τουρκία διεκδικεί τη Δυτική Θράκη. Στο πρόσφατο παρελθόν, υποστήριζε και πως η Θάσος ανήκει στην Αίγυπτο (!)9. Μην λησμονούμε πως και η Αμερική ανακαλύφθηκε από τους τούρκους.10 Η παράνοια δεν έχει όρια. Από την άλλη όμως, θα πρέπει να μην παραγνωρίζουμε την ποιότητα του εθνικού φρονήματος της μουσουλμανικής μας μειονότητας η οποία έχει σαφώς ελληνική εθνική συνείδηση και δεν θέλει να βλέπει την Τουρκία ούτε ζωγραφιστή! Ο κύριος Φριτζαλάς, με "εμπειρία επί του "μειονοτικού ζητήματος" στη Θράκη", θα έπρεπε να το γνωρίζει αυτό.

Οπωσδήποτε υπάρχουν μερικές δεκάδες ή και εκατοντάδες άτομα, γνωστά και πολύ συγκεκριμένα που υποστηρίζονται οικονομικά, υλικά και ηθικά από την Τουρκία όπως, επίσης είναι γνωστοί και οι εγκατεστημένοι πράκτορες των τούρκων που κυκλοφορούν στα μειονοτικά χωριά και πότε με δώρα πότε με απειλές προσπαθούν να αλλοιώσουν το εθνικό και κοινωνικό αίσθημα των μειονοτικών. Αυτό ναι! Να το διερευνήσουμε και να το δούμε.

Σε επίπεδο κεντρικής πολιτικής δεν θα πρέπει να αφήνουμε τίποτε αναπάντητο αλλά να μην δίνουμε και αξία σε όσους έχουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους. Κυρίως δε, να είμαστε προσεκτικοί σε ό,τι εκφράζουμε είτε γραπτώς είτε προφορικώς και να ερευνούμε και να μελετούμε τα πάντα στην πραγματική τους βάση και διάσταση. Σε ό,τι αφορά τον κ. Φριτζαλά, με τα γραπτά του με οδηγεί στην υπόθεση πως τα κίνητρά του δεν είναι αγαθά και αυτό δεν ωφελεί κανέναν μας. Ούτε και τον ίδιο.

Η Ρωσία είναι μία υπολογίσιμη δύναμη και μας συνδέουν πολιτιστικοί και θρησκευτικοί δεσμοί όμως, ως εταίρος έχει αποδειχθεί κατ’ επανάληψη αναξιόπιστος για κάθε χώρα και για κάθε λαό πλην της Τουρκίας και των Τούρκων οι οποίοι εξυπηρετούν τα σχέδιά της.

 


1  https://slpress.gr/ethnika/syndeontas-to-nagkorno-karampach-me-tin-thraki/

2  http://www.elliniki-gnomi.eu/ellada-rosia-gefira-politismou-ke-pnevmatos/

3 https://www.mixanitouxronou.gr/pote-ypirxe-i-chora-tis-thrakis-me-episimi-glossa-ta-gallika-i-peripeteiodis-istoria-tis-apeleytherosis-apo-toys-toyrkoys-toys-voylgaroys-kai-toys-symmachoys-toys/

4  https://www.kathimerini.gr/politics/974240/apelasi-roson-diplomaton-apo-tin-athina/

5  https://cmoiss.blogspot.com/2020/07/blog-post.html

6  https://ellinoistorin.gr/?p=11769

7  https://www.otavoice.gr/roi-eidiseon-geniki/2019/08/ekklisiastiki-eisvoli-sta-katexomena-idrythike-rosiki-orthodoksi-ekklisia-voreiou-kyprou-ti-apanta-presveia-rosias-kai-patriarxeio-mosxas/

8  http://constantinoupoli.com/το-αυτοκέφαλo-τουρκικό-ορθόδοξο-πατρ/

9  https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=θάσος+ανήκει+στην+αίγυπτο

10  https://www.tanea.gr/2014/11/15/world/erntogan-moysoylmanoi-anakalypsan-tin-ameriki-to-1178-kai-oxi-o-kolombos/