Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008

Το αίσχος του σωφρονιστικού μας συστήματος

Σήμερα, έλαβα την επιστολή που ακολουθεί, καταγγελτική και ανώνυμη όπως θα δείτε κι από μόνοι σας. Την δημοσιεύω με κάθε επιφύλαξη ως προς το περιεχόμενό της, αυτούσια και δίχως αλλαγές (μόνο τα τηλέφωνα δεν δημοσιοποιώ για ευνόητους λόγους...), με γνώμονα, όμως, πάντα την πεποίθηση ότι κάθε τι θα πρέπει να δημοσιεύεται, εάν το ζητά ο συντάκτης του, έστω κι ανώνυμα.

Πρόθεσή μου είναι να συζητήσω το θέμα σχετικά με τα ΜΜΕ της Πάτρας ούτως, ώστε να υπάρξει και σχετική έρευνα από την πλευρά τους, διότι είναι γνωστή η αναλγησία του πολιτικού μας συστήματος, η αδιαφορία και η εκδικητικότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τόσο οι κρατούμενοι, όσο και οι εργαζόμενοι στα δήθεν σωφρονιστικά καταστήματα.

Στο θέμα έχουν αναφερθεί κατα καιρούς φορείς και παράγοντες όχι μόνον της πόλης των Πατρών και όχι μόνον για την Κλειστή Φυλακή των Πατρών. Παρόμοια προβλήματα, κι από τις υπόλοιπες φυλακές της χώρας, έχουν δει το φως της δημοσιότητας όμως, όπως πάντοτε συμβαίνει, κανείς δεν κάνει απολύτως τίποτε!

Φαίνεται πως η αισθητική μας εξαντλείται, περίπου, στα όρια του δικού μας μικρόκοσμου που δεν αντέχει την ασχήμια ενός πολιτισμού και μιας κοινωνίας που  υπερηφανεύεται και αυτοϊκανοποιείται μέσα από το πλαστικό περίβλημα που έχει θέσει εαυτόν για να νιώθει... ασφαλής.     

Σωφρονιστικοί Υπάλληλοι Κ.Φ.Πατρών

ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ και ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ
στείλτε αυτό το μύνημα στα Μέσα Ενημέρωσης και στα τηλ. ..................................... της Κλειστής Φυλακής Πατρών πιέστε για να πάρουν μέτρα.

Αξιότιμοι κύριοι,
συγχωρήστε μας που δεν δίνουμε τα ονόματα μας και αυτό για να μην μετατεθούμε εκδικητικά "λόγω υπηρεσιακών αναγκών", δεν σημαίνει όμως ότι περιγράφουμε παρακάτω δεν είναι αλήθεια.

Είμαστε αναγκασμένοι μετά από τόσο καιρό που δεν λύνονται τα προβλήματα μας, να τα δημοσιοποιήσουμε, όχι για να "αποκαλυφθεί" ένα ακόμη σκάνδαλο αλλά για ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟΥΣ καθαρά λόγους.

Είμαστε νέοι εργαζόμενοι στο χώρο της Κλειστής Φυλακής Πατρών, άνθρωποι που όλοι μας έχουμε κάνει σπουδές, κύρια στην Ανωτέρα εκπαίδευση, και πού λόγω της υποαπασχόλησης και της ανεργίας υποβάλαμε τα χαρτιά μας εδώ και ένα χρόνο και προσληφθήκαμε ως Σωφρονιστικοί υπάλληλοι στη Πάτρα.

Δεν περιμέναμε να βρούμε μια τέτοια κατάσταση, γιατί όλοι μας λίγο η πολύ και σε εργοστάσια έχουμε δουλέψει και τετραωρίτες κ.λ.π.

Ότι υπάρχει όχι απλώς υπερκάλυψη στους χώρους κράτησης δεν αποτελεί, δυστυχώς είδηση, το ότι οι κρατούμενοι στοιβάζονται ανά 11 η 12 σε χώρους για 5 άτομα, εάν δεν είναι ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ τότε πως αλλιώς να χαρακτηρισθεί? Αυτό βέβαια έχει να κάνει με αποφάσεις της Κεντρικής Διοίκησης.

Το ότι δεν καθαρίζονται και δεν πλένονται οι κοινόχρηστοι χώροι (προαύλια κρατουμένων) με αποτέλεσμα να υπάρχει μια αφόρητη βρώμα που ούτε στα πιο βρώμικα βουστάσια δεν υπάρχει, αυτό έχει να κάνει με αδιαφορία της Τοπικής Διεύθυνσης (τηλ. ........................................ )

Οι ακαθαρσίες που έχουν κολλήσει στα προαύλια, συνέπεια της μη ύπαρξης ούτε ενός κάδου για απορρίμματα, με συνδυασμό είτε τις υψηλές θερμοκρασίες είτε την συνεχή υγρασία, δημιουργεί πρόβλημα  όχι μόνο δυσωδίας αλλά για αρρώστιες που και λόγω του υπερπληθυσμού που από τη μια στιγμή στην άλλη θα δημιουργήσουν ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.

Η μη ύπαρξη κάδων εάν δεν είναι θέμα της τοπικής διεύθυνσης τότε ποιανού είναι?

Εάν συλλογιστείτε ότι καθημερινά δύο φορές την ημέρα πετάγονται 24 κάδοι σκουπιδιών από ένα χώρο που "φιλοξενεί" πάνω από 800 άτομα (ένα κανονικό χωριό δηλαδή), χωρίς να γίνεται έστω υποτυπωδώς ανακύκλωση του χαρτιού, φανταστείτε τι σπατάλη γίνεται? κάτι που αδιαφορεί τελείως η τοπική διεύθυνση.

Όσον αφορά εμάς, παρόλο που είμαστε τελείως ανεκπαίδευτοι και προσπαθούμε με βάση το συναίσθημα να βοηθήσουμε στην καθημερινή διαβίωση των κρατουμένων (γιαυτό ότι και εάν έκαναν, πάνω από όλα είναι άνθρωποι που χρίζουν τουλάχιστον το σεβασμό των στοιχειωδών δικαιωμάτων.

Εμείς ως εργαζόμενοι εκτός ότι είμαστε αναγκασμένοι να υποφέρουμε από την ΜΟΝΙΜΗ (που ούτε κτήνη δεν μπορούν να υποφέρουν) δυσωδία, να κάνουμε κυριολεκτικά ¨σλάλομ¨ ανάμεσα σε σάπια φαγητά, ποντίκια και κολλημένες ακαθαρσίες μηνών, το χειρότερο όμως όλων είναι το μεσαιωνικό  ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ωράριο εργασίας, δηλαδή να μην παίρνουμε ΟΥΤΕ ΡΕΠΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ. Αυτό φυσικά δεν υπόκειται σε αποφάσεις της ηγεσίας του Υπουργείου αλλά της τοπικής διεύθυνσης.

Αν και παλιότεροι συνάδελφοι, καταθέσαν υπόμνημα στον προϊστάμενο Αρχιφύλακα για να βελτιωθεί το ωράριο, η απάντηση ήταν η πλήρης αδιαφορία.

Φανταστείτε λοιπόν εργαζόμενους που πρέπει καθημερινά να πρέπει να εξυπηρετούν πάνω από 800 κρατούμενους, και κάθε περίπτωση να χρήζει ξεχωριστής σημασίας, εμείς να είμαστε σε κατάσταση συνεχούς κούρασης, γιατί απλά ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ  η τοπική διεύθυνση και αρχιφυλακείο.

Αξιότιμοι κύριοι, των Μέσων Ενημέρωσης ελπίζουμε και σας ζητάμε να βοηθήσετε, έστω με την δημοσιοποίηση, αυτών των πιο στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Σωφρονιστικοί Υπάλληλοι Κ.Φ.Πατρών

υ.γ. Να μας συγχωρήσετε γιατί δεν δίνουμε τα ονόματα μας αλλά η μόνη αλήθεια είναι ότι ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ με όλη τη σημασία της λέξης να μην βρεθούμε "λόγω υπηρεσιακών αναγκών" μετατιθέμενοι εκδικητικά.

Δυστυχώς στην υπηρεσία μας ισχύει "ότι δεν ακούγεται σημαίνει ότι λειτουργεί καλά" και άρα το Υπουργείο θεωρεί ότι η τοπική διεύθυνση (Διευθυντής -Αρχιφύλακας) δουλεύει καλά, όσο δεν υπάρχουν παράπονα. 

update #1, 23/9/08: Το ζήτημα εδώ δεν είναι η ... "ενημέρωση των πολιτών", κάτι το απρόσωπο δηλαδή, αλλά η ευαισθητοποίηση όλων μας σε ένα θέμα που αντανακλά την ποιότητα ζωής που πιστεύουμε πως έχουμε. Ο σκοπός ποιός είναι; Ο σωφρονισμός ή η εκδίκηση και η τιμωρία; Στο τέλος-τέλος - και δίχως πολλά ερωτήματα - είμαστε άνθρωποι ή ζώα; Διότι, η πολιτική ζωή μας δεν μπορεί να διαμορφώνεται μονάχα από επιλεγμένη και στοχευμένη θεματολογία, ούτε και να χαρακτηρίζεται στο σύνολό της από το glamour περιεχόμενο που θέλουμε να της δίνουμε επειδή έτσι αισθανόμαστε πιο όμορφα... πιο άνετα!

Υπάρχει πολλή βρωμιά παντού γύρω μας και δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε στους συνανθρώπους μας σαν να είναι σκουπίδια! Ο καθένας με την εργασία του, επιτελεί ένα έργο προς όφελος των υπολοίπων και δεν έχει σημασία αν αυτό είναι μεγάλο ή μικρό. Παράλληλα, όσοι έχουν φταίξει (λίγο ή πολύ) έχουν το δικαίωμα ανθρώπινης αντιμετώπισης και δεν αξίζουν λιγότερο από εμάς. Αντίθετα, θα μπορούσαν να προσφέρουν κι αυτοί κάτι, αν τους δίναμε την ευκαιρία να μην νιώθουν απόβλητοι και άχρηστοι. Άλλωστε, οι ... άχρηστοι είναι εκείνοι που συνήθως διαφημίζουν τα "επιτέυγματά" τους και ο νοών νοείτω...

update #2, 23/09/08: Δελτίο τύπου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ
Στη βουλή φέρνει το θέμα των απαράδεκτων συνθηκών που επικρατούν στις φυλακές του Αγίου Στεφάνου ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Ο κ. Τσούκαλης επισκέφτηκε το χώρο των φυλακών, συνομίλησε με τη διοίκηση και τους εργαζόμενους και καταθέτει τις διαπιστώσεις του, τόσο για της συνθήκες κράτησης , παρ ότι δεν του επετράπη να συναντηθεί με κρατούμενους, όσο  και για τα προβλήματα των σωφρονιστικών υπαλλήλων.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Κατόπιν των ανώνυμων καταγγελιών-έκκλησης ομάδας σωφρονιστικών υπαλλήλων, επισκέφθηκα τις φυλακές Αγίου Στεφάνου της Πάτρας.  Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής μου δήλωσα ότι τα σωφρονιστικά ιδρύματα όλης της χώρας, καθώς και αυτό του Αγίου Στεφάνου, αποτελούν αποθήκες ανθρώπων, επικρατεί δε, σχεδόν το απόλυτο άβατο και ο νόμος της σιωπής.

Το περιεχόμενο των δηλώσεων υπαγορεύτηκε από τις εξής διαπιστώσεις:

α] Ακόμα και ένας βουλευτής δεν επιτρέπεται να επισκεφθεί ελεύθερα τους χώρους κράτησης των κρατουμένων ούτως ώστε να διαπιστώσει τη βασιμότητα ή μη των καταγγελλομένων.
β]  Με δυναμικότητα 340 κρατουμένων κρατούνται αυτή τη στιγμή 780 περίπου.
γ] Σύμφωνα με τον οργανισμό του καταστήματος (επί  340 κρατουμένων) λείπουν 20 περίπου σωφρονιστικοί υπάλληλοι, 3 με 4 κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχίατρος και νοσηλευτικό προσωπικό. Φανταστείτε τις ελλείψεις επί 780 κρατουμένων !
δ] Για το «αστρονομικό» ποσό των 1.000 ευρώ μηνιαίως!! δεν παρέχονται στους κρατούμενους είδη άμεσης προσωπικής ανάγκης π.χ. προσφέρεται ένα χαρτί υγείας το μήνα, καθόλου ξυριστικά, κλπ.
ε] Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κρατουμένων είναι αλλοδαποί και κατά κανόνα άποροι, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα προμήθειας τηλεκαρτών και τσιγάρων.
στ]  Κανένα πρόγραμμα κοινωνικής επανένταξης ή στήριξης των κρατουμένων δεν έχει υλοποιηθεί κατά το τελευταίο έτος, σε αντίθεση με άλλα σωφρονιστικά ιδρύματα της χώρας. Σας μεταφέρουμε ως έκκληση του προσωπικού της κοινωνικής υπηρεσίας την αναγκαιότητα λειτουργίας ενός σχολείου δεύτερης ευκαιρίας. 
ζ] Οι φυλακές βρίσκονται στην πλέον υποβαθμισμένη περιοχή της Αχαΐας, στη καρδιά της Βιομηχανικής Περιοχής της Πάτρας. Κατά τις βραδινές κυρίως ώρες η δυσοσμία είναι τόσο αφόρητη όσο είναι αδύνατη η εργασία ακόμα και αυτών των υπαλλήλων της φυλακής, φανταστείτε των κρατουμένων.
η] Το ωράριο των υπαλλήλων σύμφωνα με τις καταγγελίες παραβιάζεται αφού μετά τη δεύτερη νυκτερινή βάρδια (01.00΄- 7.30΄), δεν ακολουθεί μια πλήρης ημέρα ανάπαυσης  (ρεπό), όπως προβλέπει ο νόμος.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1] Γιατί ορθώνονται εμπόδια στους βουλευτές για ελεύθερη επίσκεψη στους χώρους κράτησης των σωφρονιστικών ιδρυμάτων και τι  σκοπεύετε να κάνετε γι'; αυτό;
2] Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την αποσυμφόρηση των  κρατουμένων των πιο πάνω φυλακών και την κάλυψη των κενών θέσεων προσωπικού και συγκεκριμένα για την άμεση πρόσληψη κοινωνικών λειτουργών, ψυχιάτρου και νοσηλευτικού προσωπικού;
3] Πως αξιολογείται και τι προβλέπεται να κάνετε προκειμένου να εξασφαλιστεί το ποσό των 1.000 ευρώ, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα στους κρατούμενους να εξασφαλίζουν τα στοιχειώδη προσωπικά τους είδη;
4] Για ποιο λόγο τον τελευταίο χρόνο δεν έχει αναπτυχθεί κανένα χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης, ένταξης, επανένταξης, απεξάρτησης στις συγκεκριμένες φυλακές και ποιος είναι υπεύθυνος γι΄ αυτό;
5] Σκοπεύετε να ικανοποιήσετε την έκκληση της κοινωνικής υπηρεσίας των φυλακών για τη λειτουργία  στους χώρους της ενός σχολείου  δεύτερης ευκαιρίας;
6] Τι σκοπεύετε να πράξετε προκειμένου να εξασφαλιστεί η τήρηση του ωραρίου λειτουργίας και συγκεκριμένα η παροχή ρεπό αμέσως μετά τη δεύτερη νυκτερινή βάρδια (01.00΄- 7.30΄);

update #3, 25/9/08: αναφορές στο διαδίκτυο:

Ιστολόγιο Ν.Τσουκαλης Βουλευτης Αχαιας ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ
http://ntsoukalis.blogspot.com/search/label/ΔΕΛΤΙΟ%20ΤΥΠΟΥ
Νέοι Εργαζόμενοι στη βιομηχανία των ΜΜΕ
http://mediaworkers.blogspot.com/2008/09/blog-post_16.html
ANTI WEBLOG
http://www.antinews.gr/?p=3452
Waiting for Godot
http://nogodot.blogspot.com/2008/09/blog-post_15.html
Isthmos.gr
http://www.isthmos.gr/article.php?news_id=11314
Πολιτική Προσέγγιση
http://cmoiss.blogspot.com/2008/09/blog-post_22.html
Πολιτικό Καφενείο
http://politikokafeneio.com/Forum/viewtopic.php?p=119197#119197
indy.gr
http://indy.gr/analysis/ekklisi-symparastasis-apo-toy-ergazomenoys-sti-fylak-patrn
Ecocrete 
http://www.ecocrete.gr/index.php?option=content&task=view&id=5140
Συνασπισμός Αχαιας
http://syn-achaias.pblogs.gr/2008/08/sygklonistikh-kataggelia-newn-ergazomenwn.html
http://syn-achaias.pblogs.gr/2008/09/erwthsh-koyrakh-gia-kleisth-fylakh-patras.html
http://syn-achaias.pblogs.gr/2008/09/syriza-gia-thn-katastash-sthn-kleisth-fylakh-patras.html

http://syn-achaias.pblogs.gr/2008/09/episkepsh-tsoykalh-stis-fylakes-agioy-stefanoy.html
http://syn-achaias.pblogs.gr/2008/09/sygklonistikh-kataggelia-newn-ergazomenwn.html
Ο τόπος της οικολογίας
http://ecology-salonika.org/lib/?p=2723
Ιστολόγιο Νέων Πάτρας
http://neoipatras.blogspot.com/2008/09/blog-post_14.html
Κόκκινη Πιπεριά
http://red-pep.blogspot.com/2008/09/blog-post_16.html
ZouglaPress
http://zouglapress.blogspot.com/2008/09/blog-post_3843.html
Το Μανιτάρι του Βουνού
http://manitaritoubounou.wordpress.com/2008/09/20/kataggelia-fylakes-patras-1/#_ednref2
Τo blog του απολυμένου από τη ΓΣΕΕ Δημοσιογράφου
http://apasxolisi.wordpress.com/2008/09/16/mεσαιωνικές-συνθήκες-εργασίας-και-φυλ/
ΠΡΕΖΑ TV
http://prezatv.blogspot.com/2008/09/blog-post_6553.html


Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2008

Ο εφιάλτης στον δρόμο με τα ... διόδια

Είναι γνωστοί οι ελληνικοί δρόμοι τόσο για την επικινδυνότητά τους όσο και για τις κακοτεχνίες και την τοκογλυφική εκμετάλλευσή τους από την πολιτεία ή από ιδιώτες (τα νεότερα χρόνια) που σπεύδουν να επενδύσουν στην αναγκαιότητα της μετακίνησης των πολιτών, με πρόσχημα τον δήθεν εκσυγχρονισμό και την αλλαγή της εικόνας του κράτους! 

Αν γνωρίζαμε όλοι ότι θα φεύγουμε και θα επιστρέφουμε ασφαλείς, επειδή ο σχεδιασμός και οι υποδομές μπορούν να εγγυηθούν την ασφάλειά μας από μόνες τους, τότε η νοοτροπία των ελλήνων (κυρίως) οδηγών θα ήταν διαφορετική ως προς την οδηγική συμπεριφορά αλλά και... στην καταβολή αντιτίμου για την χρήση των αυτοκινητοδρόμων και λοιπών εθνικών ή επαρχιακών οδών.

Τί γίνεται όμως στην πραγματικότητα; Όπως σε όλες τις περιπτώσεις, το ελληνικό κράτος (και σε συνεργασία με ιδιώτες πλέον), σε αντίθεση με πολλά άλλα κράτη (και της Ευρώπης και του κόσμου), επιδιώκει μοναχά ένα πράγμα: την οικονομική εκμετάλλευση των πολιτών δίχως να προσφέρει στοιχειώδεις υπηρεσίες, δίχως να εγγυάται την ασφάλεια, δίχως να δίνει λογαριασμό στους χρηματοδότες (τους ίδιους τους πολίτες δηλαδή) για το που πάνε τα χρήματά τους!!!

Επειδή λόγω επαγγέλματος ταξιδεύω σε ολόκληρη την Ελλάδα, είμαι σε θέση να μπορώ να δηλώνω ευτυχής που δεν μου έχει σύμβει τίποτε το σημαντικό έως τώρα!  Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι καλός οδηγός και προσέχω... αντίθετα επιβεβαιώνει κάθε υποψία εξαπάτησης των πολιτών, από εκείνους που έχουν κληθεί να κάνουν την ζωή τους καλλίτερη και όχι χειρότερη.

Φαντάζομαι, πολλοί από εσάς έχετε ταξιδέψει στην Πατρών-Αθηνών και έχετε εικόνα της πραγματικότητας. Πόσους και πόσους συνανθρώπους μας δεν έχουμε θρηνήσει; Πόσες φορές έχουμε κάνει τον σταυρό μας ξεκινώντας (για ασφάλεια) και φτάνοντας στον προορισμό μας (ως δείγμα ανακούφισης και ευγνωμοσύνης); Γιατί; Γιατί πάρα πολύ απλά κανείς δεν ενδιαφέρεται!

Η καθημερινότητα όμως, χρήζει ενδιαφέροντος, χρήζει πολιτικής βούλησης, χρήζει επαναδιαμόρφωσης και ιεράρχησης των κοινωνικών προτεραιοτήτων, σε καθημερινή βάση θα τολμούσα να πω, και στην περίπτωση της οδικής ασφάλειας; Η επιτυχία, δεν έρχεται ούτε με το ξεπούλημα των εθνικών οδών, ούτε με ευχές, και ούτε με εκδρομές στις εξοχές όπως η προχθεσινή του Γιώργου Σουφλιά...

Ακόμη περισσότερο; Η καθημερινότητα και τα προβλήματά της, δεν επιλύονται με ληστρικές ή ακόμη χειρότερα, νταβαντζίδικες (για χρησιμοποιήσω και αγαπημένες αγοραίες εκφράσεις του πρωθυπουργού μας) υφαρπαγές μέρους του εισοδήματος των φορολογουμένων που ζουν στιγμές αγωνίας καθώς ταξιδεύουν στους ελληνικούς δρόμους. Στο τέλος-τέλος, οι παρεχόμενες υπηρεσίες  είναι εκείνες που προσδιορίζουν την ποιότητα του κράτους. Κι από υπηρεσίες; Άλλο τίποτα! 

Αν η κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες έλληνες και ξένοι οδηγοί στις εθνικές μας και άλλες οδούς, ονομάζεται μεταρρύθμιση, επανίδρυση ή ό,τι άλλο ευφάνταστο... τότε τί επιπλέον θα μπορούσα να πω ή να πράξω, πέραν αυτών που πράττουν εκατοντάδες συμπολίτες μας  διερχόμενοι από τα διόδια του Ρίου;

Το Patranews.gr παρουσίασε το θέμα με πάρα πολύ καλό και προσεγμένο τρόπο, όπως άλλωστε και όλα τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Αντιγράφω εδώ την συνέντευξη που παραχώρησε ένας συμπολίτης μας, η οποία περιγράφει με γλαφυρό τρόπο την όλη κατάσταση:

"ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ"
18/09/2008 01:13:09

Το Patranews.gr δημοσιεύει την συνέντευξη του επιχειρηματία Μιχάλη Γαβριλόπουλου, ο οποίος πράττει συστηματικά αυτό που όλοι οι οδηγοί θα ήθελαν να πράξουν: Δεν πληρώνει τα διόδια στην Πατρών - Κορίνθου.  Μάλιστα, δηλώνει ευθαρσώς ότι δεν έχει υποστεί κυρώσεις, πως δεν φοβάται πιθανό πρόστιμο και εκφράζει σιγουριά πως τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια θα δικαιώσουν την άτυπη αυτή επανάσταση.

Κύριε Γαβριλόπουλε, οι περισσότεροι χρήστες της Εθνικής Οδού λένε πως δεν θα ξαναπληρώσουν διόδια αλλά… ακολουθούν τα δέοντα.  Εσείς το λέτε και το κάνετε.  Εδώ και πόσο καιρό και με τι συνέπειες; 
Εμείς αρνούμαστε να πληρώσουμε διόδια εδώ και 6 με 8 μήνες .  Όμως, αν και δεν πληρώνουμε, δεν έχουμε κάποιες συνέπειες και κυρώσεις όλο αυτό το χρονικό διάστημα, με εξαίρεση κάποιους ανθρώπους που έχουν λάβει κάποια πρόστιμα.  Σε εμένα προσωπικά όμως δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις.   

Πώς αντιδρούν οι υπάλληλοι των διοδίων; 
Από τότε που ανέλαβε η «Ολυμπία Οδός», οι υπάλληλοί της μας δίνουν να συμπληρώσουμε μια φόρμα αδυναμίας καταβολής των διοδίων, όμως σβήνουν την λέξη «αδυναμία» και γράφουν «άρνηση».  Μετά την συμπλήρωση αυτής της φόρμας μας δίνουν ένα αντίγραφο με καταγεγραμμένα στοιχεία και, απ’ ό,τι μας λένε, δεν θα επιβληθεί κάποιο πρόστιμο.  Είμαστε στην διαδικασία με τους νομικούς μας συμβούλους να διερευνήσουμε το θέμα αν και μας καθησυχάζουν ότι μια εταιρεία ιδιωτικού δικαίου. δεν μπορεί να επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο.  Στο μέλλον θα δούμε.  Το εξετάζουμε και περαιτέρω.  Εμείς όμως θα φτάσουμε μέχρι και τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια σε περίπτωση που μας επιβληθούν κυρώσεις.

Πόσα άτυπα μέλη αριθμεί η… «κίνησή» σας εναντίον των διοδίων; 
Δεν έχουμε φτιάξει κάποιον σύλλογο.  Είμαστε στα σκαριά να δημιουργήσουμε μια ιστοσελίδα όπου ο καθένας θα μπορεί να υπογράφει ηλεκτρονικά και να σχολιάζει. Προσπαθούμε να παροτρύνουμε κάποιους ανθρώπους προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ σήμερα, όσον αφορά στα πρόσωπα που γνωρίζουμε, φτάνουμε κοντά στα 30 με 40 άτομα.  Υπάρχουν σίγουρα και περισσότεροι που συχνά αρνούνται να πληρώσουν διόδια ή έχουν αρνηθεί έστω και μια φορά. 

Πώς πήρατε την απόφαση να σταματήσετε να πληρώνετε; 
Θεωρήσαμε ότι είναι άδικο.  Ανεβοκατεβαίνουμε στην Αθήνα επανειλλημμένα μέσα στην εβδομάδα και είναι απαράδεκτο να πληρώνουμε σε αυτή την καρμανιόλα.  Επίσης γνωρίζουμε την ευρωπαϊκή οδηγία, ενώ κάνουμε λόγο για έναν επαρχιακό δρόμο και όχι αυτοκινητόδρομο.  Δεν προβλέπεται λοιπόν να πληρώνουμε διόδια σε αυτοκινητοδρόμους.  Αποφασίσαμε λίγα άτομα στην αρχή να ξεκινήσουμε αυτή την αντίδραση η οποία, παροτρύνοντας και άλλα άτομα, διαδόθηκε και τελικά μπορέσαμε να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα και να έχουμε με το μέρος μας και τα ΜΜΕ.  Η προσπάθειά μας πρέπει να διαδοθεί αλλά όχι να θυσιαστεί στον βωμό σκοπιμοτήτων. 

Με τον Νομάρχη Αχαϊας Δημήτρη Κατσικόπουλο έχετε έρθει σε επαφή; 
Δεν έχουμε επιδιώξει ακόμη κάποια επαφή με τον Νομάρχη Αχαϊας.  Βέβαια, απ’ ό,τι ξέρω κάποιοι ήρθαν σε επαφή μαζί του, όπως επίσης και ο νομικός μας σύμβουλος

Τι συμβουλή δίνετε εσείς στους οδηγούς;
Θα τους πρότεινα να γίνουν και αυτοί ενεργά μέλη της κίνησής μας και να αντιδράσουν σε όλη αυτήν την προκλητική, θα έλεγα, καταβολή διοδίων η οποία κατά την γνώμη μας είναι παράνομη και καταχρηστική και όλοι μαζί να πετύχουμε την κατάργηση.

Αναρωτιέμαι μήπως τελικά είμαστε άδικοι εμείς οι Αχαιοί. Μήπως γινόμαστε υπερβολικοί; Μήπως περιμένουμε τόσα πολλά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα...

Θα ήταν έτσι αν εμείς, όλοι εμείς, δεν ήμασταν αναγκασμένοι να προπληρώνουμε σε κάποιον ιδιώτη για έργα που θα γίνουν κάποτε! Να σημειώσω πως, ό,τι συμβαίνει σήμερα στην Πατρών-Αθηνών συνιστά και παγκόσμια πρωτοτυπία.

Το ζήτημα είναι πάρα πολύ απλό. Έχουμε - δυστυχώς - μία κυβέρνηση η οποία δεν κάνει τίποτε σωστό, πουθενά. Όσο οι αρμόδιοι κι αναρμόδιοι του κράτους των Αθηνών ποιούν την νήσσα καλό θα ήταν να μας δώσει κάποιες εξηγήσεις ο "σοφός" Σαρακατσάνος σχετικά. Δεν νομίζετε;

update #1, 25/9/08: Παράνομα... τα διόδια στην Κορίνθου - Πατρών

Κατά παράβαση διατάξεων της κοινοτικής οδηγίας 99/62 επιβάλλονται διόδια στην κατ' ευφημισμόν εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών!

Η απόσταση που χωρίζει την εθνική μας καρμανιόλα με το συγκεκριμένο νομοθέτημα είναι... αβυσσαλέα, αφού ορίζεται ότι αυτοκινητόδρομος είναι αυτός που διαθέτει διαχωριστική νησίδα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και ότι διόδια επιβάλλονται μόνο σε δρόμους με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας. Οσο για το ύψος τους σημείωνεται ότι σχετίζεται με το κόστος κατασκευής, λειτουργίας και ανάπτυξης των έργων.

Διαβάστε την συνέχεια εδώ: , καθώς και τις "απαντήσεις" που δίνει το ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά. Επίσης, ένα πάρα πολύ καλό άρθρο δημοσιεύτηκε σήμερα στο "πρόχειρο τετράδιο" υπό τον τίτλο: "Διόδια και επιχειρηματικότητα" και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ: 

update #2, 15/10/08: Ο εφιάλτης στον δρόμο ... με ή χωρίς διόδια!

update #3, 16/10/08: Σε αμηχανία βρίσκεται η εταιρεία που εισπράττει τα διόδια στην Πατρών-Αθηνών και δεν ξέρει τι να κάνει με τους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν! (πηγή: ΤΑ ΝΕΑ)

... Όπως λένε αξιωματικοί από την Τροχαία Εθνικών Δρόμων, «με την κατάργηση τού ΤΕΟ δεν μπορούν πλέον να επιβάλλουν πρόστιμο σε όσους οδηγούς δεν πληρώνουν τα διόδια». Οι αστυνομικοί απλώς παίρνουν τα στοιχεία τού οδηγού και η Αστυνομία είναι υποχρεωμένη να τα δώσει στην εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή τού δρόμου. Από εκεί και πέρα είναι δικό της θέμα αν κινηθούν ή όχι δικαστικά.
Την ίδια ώρα, από τον παραχωρησιούχο κρατούν χαμηλούς τόνους για το θέμα που ανέκυψε. Όπως λένε στελέχη της εταιρείας «μέχρι στιγμής δεν έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και απλώς λένε στους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν ότι είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν ένα ειδικό δελτίο με τα στοιχεία τους».

Δρόμος που σκοτώνει
Όπως υποστηρίζει ο διευθυντής της σχολής ασφαλούς οδήγησης για μοτοσυκλετιστές («California Superbike School») και του περιοδικού «0-300» κ. Θανάσης Χούντρας, «το πιο επικίνδυνο κομμάτι του εθνικού δικτύου, που είναι ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών, δεν διαθέτει προστατευτική μπάρα ούτε διαχωριστικό διάζωμα και στηθαία, στοιχεία αναγκαία για να χαρακτηριστεί ένας δρόμος κλειστός αυτοκινητόδρομος». Και συμπληρώνει: «Δεν μπορεί να σου επιβάλλουν να πληρώνεις για έναν δρόμο που σε σκοτώνει...». Από το ΥΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γίνει ο αυτοκινητόδρομος, επειδή το έργο γίνεται με αυτοχρηματοδότηση και η συμμετοχή του Δημοσίου είναι πολύ μικρή.

Επαναδιαπραγμάτευση
Όπως λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, κ. Γιάννης Χανδάνος, «κανείς δεν μπορεί να σταματήσει έναν οδηγό που δεν πληρώνει. Από εκεί και πέρα είναι θέμα της κάθε εταιρείας να το διαχειριστεί. Παγκοσμίως επιβάλλονται διόδια για έναν από τους τρεις λόγους: είτε για τον περιορισμό της κυκλοφορίας, είτε για τη μείωση της ρύπανσης, είτε για να μαζέψουν χρήματα». Όπως επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος, κ. Νότης Παρασκευόπουλος, «θα μπορούσε να γίνει μια επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, όπου οι διερχόμενοι οδηγοί να χρεώνονται με τις παλιές τιμές, με αντάλλαγμα παράταση τού χρόνου εκμετάλλευσης του έργου από την εταιρεία». Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πατρών είχε μήκος 135 χιλιόμετρα και, βάσει του σχεδίου παραχώρησης, προβλέπεται τα έργα να ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο του 2009. Σε διάστημα 72 μηνών αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα για την κατασκευή τού αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας-Κορίνθου-Πάτρας-Πύργου-Τσάκωνα.

Ο ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΣ που ανέλαβε την κατασκευή τού νέου αυτοκινητοδρόμου προχώρησε στις 16 Σεπτεμβρίου σε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων- 40% για τα Ι.Χ. και 90% για τις μοτοσυκλέτες- γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Νομαρχίας Αχαΐας, αλλά και πολλών οδηγών.

«Προτρέπουμε τους οδηγούς να μην πληρώνουν διόδια», επισημαίνει ο νομάρχης Αχαΐας, κ. Δημήτρης Κατσικόπουλος. «Οι οδηγοί με τα διόδια που πληρώνουν χρηματοδοτούν τους εργολάβους για να κατασκευάσουν το έργο. Θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα δικαστικής διερεύνησης. Από την εταιρεία ξέρουν ότι έχουν άδικο γι΄ αυτό και αποφεύγουν να στραφούν δικαστικώς εναντίον όσων δεν πληρώνουν, γιατί φοβούνται πως μια ενδεχόμενη αθωωτική δικαστική απόφαση θα προκαλούσε δεδικασμένο πάνω στο οποίο θα στηρίζονται και άλλοι οδηγοί...».

Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:

update #4, 19/10/08: Δρόμος δολοφόνων - διοδίων...

update #5, 26/10/08: “Κατάργησαν” τα διόδια…

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008

Σχετικά με την συνέντευξη τύπου του Γιώργου Παπανδρέου στα πλαίσια της ΔΕΘ

 Είναι γνωστή η κριτική που έχω ασκήσει κατά καιρούς στον Γιώργο Παπανδρέου και τις επιλογές του, από αυτό εδώ το ιστολόγιο. Επιλογές, που σε πολλές περιπτώσεις δημιούργησαν προβλήματα τόσο στους πολίτες, όσο και στο ίδιο ΠΑΣΟΚ. Επιλογές, που έθεσαν το ΠΑΣΟΚ σε ομηρία ετών, σε προβληματισμούς και ιδεολογικές-προγραμματικές αμφιταλαντεύσεις. Επιλογές, που μετέτρεψαν το ΠΑΣΟΚ (πάντα κατά την προσωπική μου άποψη) από δύναμη προοπτικής και ανανέωσης, σε  μέρος του πολιτικού μας προβλήματος! Πράγματα λίγο-πολύ γνωστά...

Όμως ας είμαστε δίκαιοι. Αν κάπου θα πρέπει να ρίξουμε το "φταίξιμο"... ε, τότε δεν μπορεί να φταίει για όλα κάποιος ή κάποιοι ελάχιστοι και μόνον... Υπάρχει πλήθος παραμέτρων που έφεραν το ΠΑΣΟΚ ως εδώ! Είναι πολλές οι αιτίες που μας οδήγησαν σε μία προβληματική κοινωνική και πολιτική κατάσταση επώδυνη και επικίνδυνη.

Η κριτική από την πλευρά μας, από την πλευρά των πολιτών, ως πρακτική και ως εργαλείο ελέγχου, θα έχει αξία όταν ο σκοπός δεν θα είναι ούτε η προσβολή, ούτε η ειρωνεία, μα ούτε και η απαξίωση αλλά, η διόρθωση, η συνδρομή, η συμμετοχή! Αυτό είναι το μέτρο που πολλές φορές χάνουμε (όχι ηθελημένα) και τελικά, εγκλωβιζόμαστε στην επανάληψη και την μιζέρια. Μια "βόλτα" στα διάφορα πολιτικά ιστολόγια με απλή ανάγνωση των περιεχομένων τους  - κυρίως όταν αναφέρονται στην καθημερινότητα, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μου - μπορεί να πείσει τον καλόπιστο αναγνώστη για το αληθές αυτού του ισχυρισμού.

Τώρα που και ο Κώστας Καραμανλής και ο Γιώργος Παπανδρέου ολοκλήρωσαν τις εμφανίσεις τους στην Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης, νομίζω, μπορώ να διατυπώσω δυο-τρεις σκέψεις σχετικά. Αυτές που περίμενα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον δεν ήταν οι προκάτ ομιλίες τους, αλλά οι συνεντεύξεις της επόμενης ημέρας, οι οποίες αν και με προσυμφωνημένο περιεχόμενο - όπως συνηθίζεται, μπορούν να αναδείξουν ειδήσεις και να προβάλλουν σκέψεις και πολιτικές στοχεύσεις.

Την προηγούμενη Κυριακή, είχαμε τον Κώστα Καραμανλή... γνωστά τα σχόλια και οι εντυπώσεις που άφησε σε όλους μας. Ένας Καραμανλής σε αγωνία, που παρίστανε τον Πρωθυπουργό της χώρας... και μάλιστα, με χαμηλή υποκριτική απόδοση!

Χθες, ήταν η σειρά του Γιώργου Παπανδρέου. Ό,τι κι αν λέγεται, ό,τι κι αν γράφεται, ο Γιώργος Παπανδρέου ήταν αυτός που έπρεπε να είναι. Ένας πολιτικός με λόγο επίκαιρο και πραγματικό, που είχε την ανάγκη να είναι ειλικρινής και... όταν έχεις την ανάγκη να είσαι ειλικρινής, τότε πραγματικά είσαι. Πράγμα πολύ σπάνιο για πολιτικό και μάλιστα πολιτικό αρχηγό! Η χθεσινή εμφάνιση του Γιώργου Παπανδρέου ήταν σίγουρα μια εμφάνιση που χρήζει και δεύτερης ανάγνωσης και προσωπικά με παρακινεί να αντιμετωπίζω τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, από εδώ και στο εξής, από μία διαφορετική σκοπιά. 

Το μόνο που μου προκάλεσε πολλή άσχημη εντύπωση και πρέπει να το επισημάνω, ήταν η αναφορά του περί αξιοκρατίας... όλοι γνωρίζουμε ότι αν κάτι το οποίο αντιμάχονται με μανία όλα τα πολιτικά κόμματα και όλοι οι πολιτικοί, είναι η αξιοκρατία! Καλό θα ήταν τέτοιες αναφορές να αποφεύγονται γιατί... προσβάλλουν την νοημοσύνη μας.

Από κει και πέρα, δεν νομίζω πως οφείλω να επεκταθώ περισσότερο στην εμφάνιση των δύο πολιτικών ανδρών στη Θεσσαλονίκη.  Η καθημερινότητα είναι αμείλικτη και θέλω να πιστεύω πως όλοι μας έχουμε να προσφέρουμε κάτι. Αν κι έχω σημειώσει σε παλαιότερη ανάρτησή μου ότι πρέπει ν΄αντιδρούμε στο πολιτικό και κοινωνικό καθεστώς και πως κάθε είδους αντίδραση είναι αποδεκτή, φαινόμενα τύπου Τατούλη και άλλα πυροτεχνήματα που φιλοδοξούν να φωτίσουν το σκοτάδι, μάλλον ν' αποπροσανατολίσουν προσπαθούν παρά να συνδράμουν σε αυτόν τον κοινό αγώνα ίασης της αρρωστημένης πολιτικής και κοινωνικής μας ζωής.