Διαβάζοντας κανείς τον Ηρόδοτο ή τον Σένεκα, ανάμεσα σε τόσους άλλους, είναι αδύνατον να μην καταλήξει στο συμπέρασμα ότι μόνον οι ανόητοι καταφεύγουν στην ισχύ των όπλων για να αρπάξουν ό,τι πολύτιμο το πνεύμα τους αδυνατεί να συλλάβει έστω και σαν ψήγμα...
Οι ισλαμιστές δεν είναι μόνον κακοί, ανήθικοι και μοχθηροί άνθρωποι. Είναι και ανόητοι! Όπως ακριβώς οι μαϊμούδες δεν μπορούν να διακρίνουν την διαφορά διαμαντιού και πέτρας έτσι κι αυτοί, δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν την έννοια και την αξία της κληρονομιάς που καλούνται να διαχειριστούν, εφόσον κατέκτησαν ή κατακτούν χώρους στους οποίους προηγουμένως άκμαζαν ανθρώπινες κοινωνίες και πολιτισμοί που πρόσφεραν τα μέγιστα στην ανθρωπότητα.
Όλοι μας έχουμε γίνει μάρτυρες των καταστροφών της ιστορικής και της πολιτιστικής κληρονομιάς των λαών της Ανατολής, από το Αφγανιστάν μέχρι την Μικρά Ασία, με υπεύθυνο πάντα τον ίδιο λαό και την ίδια θρησκεία: Τούρκους και Ισλάμ.
Οι Αρμένιοι σήμερα είναι υποχρεωμένοι να εγκαταλείψουν τις πατρογονικές τους εστίες - ας αποφύγουμε να εξετάσουμε το πως και γιατί, διότι τότε θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να μιλήσουμε για όλα όσα σκοπίμως παραβλέπουμε - και αφήνουν πίσω τους όνειρα, ελπίδες, κόπους και πόθους... τα νεκρά σώματα και τις ψυχές των παιδιών τους, κειμήλια και θησαυρούς... πλήθος εκκλησιών κι άλλων μνημείων που χρονολογούνται τουλάχιστον από τον 4ο αιώνα μ. Χ.!
Μπορεί να φεύγουν με πόνο, όχι όμως σαν σκύλοι όπως τους χαρακτήρισε ο γνωστός για τον βίο και την πολιτεία του, πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν. Εγκαταλείπουν τα σπίτια τους με την αξιοπρέπεια του ηττημένου που σέβεται και τιμά την υπογραφή του, έστω και αν εξαναγκάστηκε σ’ αυτήν... ψιλά γράμματα που όλοι οι τουρκογενείς ούτε σέβονται, ούτε καταλαβαίνουν!
Εκ προοιμίου γνωρίζουμε τι θα συμβεί. Είπαμε, η Ιστορία είναι αμείλικτη απέναντι στους τούρκους. Σπίτια θα λεηλατηθούν, κόποι μιας ζωής θα καταστραφούν, ιερά και όσια θα βεβηλωθούν... πολλές από τις εκκλησίες και τα μοναστήρια θα γίνουν εστιατόρια, στάβλοι, αποθήκες, "πολιτιστικά κέντρα", τζαμιά και θα επιχειρηθεί να σβηστεί το χριστιανικό παρελθόν και ο χαρακτήρας της περιοχής. Ο τουρκικός πολιτισμός θα "θριαμβεύσει"...
Είναι αλήθεια, ακούμε κι ομιλούμε συχνά περί "τουρκικού" και "τουρκοϊσλαμικού πολιτισμού"... δεν έχει σχέση με τον μπακλαβά. Ό,τι κι αν σημαίνουν αυτοί οι όροι και παρά την εκτενή βιβλιογραφία κι αρθρογραφία και τις αμέτρητες "ενθουσιώδεις" διαλέξεις "ακαδημαϊκών" της γειτονικής μας χώρας, ο πολιτισμός της Ανατολής έχει χτιστεί πάνω στα συντρίμμια που άφηνε πίσω της η νομαδική λαίλαπα καθώς ισοπέδωνε τα πάντα στο πέρασμά της. Μην ξεχνάμε πως και ο ίδιος ο Κεμάλ, εξηγώντας το όραμά του, συνήθιζε να λέει πως «εμείς - οι τούρκοι δηλαδή - δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου που είχαν οι ευρωπαϊκοί λαοί στην δημιουργία Ιστορίας και πολιτισμού»...
Άρα, η καταστροφή και η διαστρέβλωση ήταν μονόδρομος! Όταν ένιωσαν λίγο πιο έξυπνοι, άρχισαν να μιμούνται τους ευρωπαίους μα και στην μίμηση απέτυχαν παταγωδώς. Ο μιμητισμός τους ξεπέρασε τα όρια του κιτς. Τότε ήταν που στράφηκαν προς την εμπορική εκμετάλλευση του πολιτισμικού πλούτου των εθνών που προϋπήρχαν και πράγματι, έβγαλαν πολύ χρήμα ενώ, παράλληλα, είχαν και την ευκαιρία να αμβλύνουν τις εντυπώσεις όλων εκείνων που επισκέπτονταν την Τουρκία ή το Αζερμπαϊτζάν και τις άλλες τουρκογενείς χώρες.
Όμως, μην ξεχνάμε και την θρησκευτική διάσταση. Το Ισλάμ ως ό,τι πιο τελευταίο υπάρχει δεν συγχωρεί τους πολιτισμούς εκείνους που δημιούργησαν και άφησαν το αποτύπωμά τους πάνω στη γη. Μισεί θανάσιμα τα έργα των ανθρώπων και των λαών που εξακολουθούν με θρασύτητα να υπάρχουν παρά τις γενοκτονίες και τις πολιτικές εκκαθάρισης.
Ο φθόνος που νιώθουν οι ισλαμιστές είναι τόσο εμφανής που όσο κι αν προσπαθούν να τον κρύψουν τόσο περισσότερο γελοιοποιούνται.
Θέλουν να μας πείσουν για το μεγαλείο της πίστης τους και την ισχύ τους όμως, σε ποιόν αλήθεια γίνονται πιστευτοί;
Οι φίλοι μας οι Αρμένοι, πονούν για ό,τι αφήνουν πίσω τους. Εγώ θα τους έλεγα να αφήσουν τον πόνο τους στην άκρη και να εύχονται οι Αζέροι να συμπεριφερθούν ως πραγματικοί τούρκοι που είναι! Ό,τι δοκιμάσουν, ό,τι αποπειραθούν και ό,τι κάνουν θα είναι η καλύτερη απόδειξη της αλήθειας! Θα δει και θα μάθει όλη η ανθρωπότητα ότι η "ευτυχία" του τούρκου βρίσκεται μέσα στην καταστροφή, την λεηλασία, την αρπαγή και την οδύνη. Θα δει και θα μάθει όλη η ανθρωπότητα το πραγματικό πρόσωπο του Ισλάμ και του ..."ισλαμικού πολιτισμού".
Ακολουθεί ο κατάλογος της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς που οι Αρμένιοι "παραδίδουν" μαζί με τα εδάφη τους στους άπιστους:
• St. John the Baptist Church (1216-1238)
• Dadivank (4th century)
• Katoghike (9-11th century)
• Amaras Monastery (4th century)
• St. George of Tsitsernavank (4-5th)
• Gtchavank (4th-13th century)
• Yeghishe Apostle Monastery (Jrvshtik) (5th)
• White Cross of Vankasar (5th century)
• Dizapayt Kataro Monastery
• Holy Mother of God (5th century)
• Bread Bakery church (7-17 centuries)
• Okht Mokhrenisi Door Monastery (7-17th)
• St. Hakobavank Monastery in Kolatak (9th)
• The Holy Savior of Jori (9th century)
• St. Stephen of Tsmakahogh (9th-10th)
• Spitak Khach Monastery, Vank village, Hadrut (10th century)
• Chartar Yeghisha Kus Desert (12th round)
• St. George of Chankatagh (12th century)
• Khotavank (12-13th century)
• Karvachar Surb Astvatsatsin virgin desert (12-13th century)
• The Holy Savior of Paul (12th-13th centuries)
• Shoshkavank St. of Msmna
• Astvatsatsin (13th century)
• Horeka Monastery (13th century)
• Kavakavank (14th century)
• Gospel of St. Gayane the Virgin in the Desert (1616)
• Holy Resurrection of Hadrut (1621)
• Pirumashen (1641)
• Holy Mother of God of the Gospel (1651)
• St. Stephen of the Cross (1654)
• Shoshi New Church (1655)
• Holy Pandaleon of Berdadzor (Paris Pigeon) (1658)
• Ghondiants Desert of Moshkhmhat (1658)
• Haki St. Minas (1673)
• Church of St. Gregory of Herher (1676)
• The Holy Mother of God of Tsaghkavank, Tsakuri (1682)
• Yeritsmankants Monastery (1691)
• Masrik Church of Kashunik (1694)
• Desert Holy Savior (Napat) (17th century)
• Hochants St. Stepanos (17th century)
• Bovurkhan Monastery Complex (17th century)
• St. John the Baptist of Togh (1736)
• Holy Virgin of Khnatsakh (1740)
• St. Stephen of Padara (18th)
• Holy Mother of God of Mushkapat (18th century)
• Surb Astvatsatsin of Dashushen (1843)
• St. John the Baptist of Shushi (1847)
• The Holy Virgin of Nngi (1853)
• St. John Garabed of Martakert (1857)
• The Holy Mother of God of Aygestan (1860)
• The Holy Virgin Karin Dag (1862)
• Holy Savior of Shushi (1868-1887)
• Ashan Surb Astvatsatsin (1896)
• St. George of Astghashen (1898)
• St. George of Mataghis (1898)
• Holy Mother of God of Talish (19th century)
• Holy Savior of the Garmeragoudj (19th century)
• Holy Mother of God of Karaglkh (19th century)
• St. John the Baptist of Nor Shen (19th century)
• Holy Mother of God of Haghorti (19th)
• Holy Mother of God of Khnushinak (19th)
• Surb Astvatsatsin of Kolkhozashen (19th century)
• Holy Translators of Kaghartsi (19th)
• Surb Astvatsatsin of Lusadzor (19th)
• Holy Savior of Sarushen (19th)
• Surb Astvatsatsin of Karmir village (19th)
• St. Stephen of Khachen (19th century)
• St. Hripsime of Berdadzor (19th century)
• Surb Astvatsatsin of Nerkin Horatagh (1904)
• Holy Mother of God of the Apostle (1907)
• The Holy Ascension of Berdzor (1998)
• Holy Martyrs of Aghavno (2002)
• Holy Mother of God of Askeran (2002)
• St. Nerses the Great of Martuni (2004)
• Holy Garabed of Yeghtsahogh (2006)
• St. Sargis of Harutyunagomer (2006)
• St. Anton of Zaglik (2007)
• Holy Garabed of Nerkin Horatagh (2012)
• Holy Mother of God of Vaghuhas (2012)
• St. John the Baptist of Karaglkh (2013)
• St. George of Mets Shen (2013)
• Chartar St. Vardanants (2018)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου