Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2008

Ευτυχώς η Βουλή λειτουργεί με σοβαρότητα

Αν και δεν το συνηθίζω, να αναδημοσιεύω αναρτήσεις άλλων ιστολογίων, το κείμενο/σχόλιο/παρέμβαση που ακολουθεί, νομίζω, αξίζει τον κόπο διασποράς καθώς ξεσκεπάζει με λίγες και ξεκάθαρες προτάσεις, το πώς αντιλαμβάνεται την ισότητα των πολιτών η Ελληνική Πολιτεία!

Συνεχίζω να υποστηρίζω ότι τα πάντα είναι θέμα παιδείας και πολιτισμού. Προφανώς κάποιοι εκμεταλλεύονται την καλή μας διάθεση…

«Είμαι χαρούμενος που η Βουλή των Ελλήνων, αντιλαμβανόμενη πλήρως τη θεσμική της λειτουργία, ενήργησε με τον τρόπο που έπρεπε σχετικά με το ζήτημα της αποκάλυψης του χρήστη που έγραφε στο press-gr, σύμφωνα με τις ανακριτικές αρχές. Χαίρομαι ακόμη περισσότερο για τη λειτουργία των υπηρεσιών της Βουλής σχετικά με το αίτημα της Δικαιοσύνης, που πρέπει να πιστώσω στα θετικά των υπαλλήλων του νυν και των προηγουμένων Προέδρων της Βουλής και στον Γενικό της Γραμματέα.

Θέμα 1ο: Η Βουλή δεν επέτρεψε έρευνα στο χώρο του Κοινοβουλίου από Αστυνομία και Δικαιοσύνη, χωρίς γραπτό αιτιολογημένο αίτημα (για ένταλμα δε γίνεται λόγος, διότι δεν μπορεί να τεκμηριωθεί ευθύνη της Βουλής των Ελλήνων).

Θέμα 2ο: Μετά το αίτημα, ο ΓΓ της Βουλής ζήτησε επιστημονική γνωμοδότηση από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για το αν πρέπει να δώσει τα ζητηθέντα στοιχεία στη δικαιοσύνη (δεν εξετάζω αν είναι σωστή η γνωμοδότηση).

Θέμα 3ο: Η Βουλή, μετά τη θετική γνωμοδότηση, απαντά ότι λόγω της λειτουργία του Κοινοβουλίου και του πληροφοριακού του συστήματος, δεν είναι δυνατό να βρει και να παραδώσει τα ζητηθέντα στοιχεία.

Ειδικά για το τελευταίο, η ανακοίνωση του ΓΓ της Βουλής λέει τα εξής:

«Οι λόγοι για την αδυναμία του εντοπισμού…είναι οι εξής:

Πρώτον: Η διεύθυνση IP που αναφέρεται στο βούλευμα, στην πραγματικότητα αποτελεί μία από τις 25 διαθέσιμες διευθύνσεις (πύλες εξόδου) που διαθέτει η Βουλή για το σύνολο των περίπου 1.500 χρηστών του δικτύου της στο Internet.

Δεύτερον: Ο μόνος τρόπος για να αντιστοιχηθεί η διεύθυνση αυτή με στοιχεία συγκεκριμένου χρήστη είναι η εγκατάσταση και λειτουργία στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Βουλής Συστήματος καταγραφής-ελέγχου και εντοπισμού των τελικών χρηστών–φυσικών προσώπων και μάλιστα η διατήρηση των αρχείων αυτών για μελλοντική αναζήτηση και χρήση.

Τρίτον: Λόγω του θεσμικού χαρακτήρα και της αποστολής της Βουλής αλλά και των ιδιοτήτων των χρηστών του δικτύου της, εντός και εκτός Κοινοβουλίου (Βουλευτές, διαπιστευμένοι κοινοβουλευτικοί συντάκτες, γραφεία κομμάτων κ.λπ.) η ύπαρξη διαδικασιών και μέσων καταγραφής και ελέγχου μέχρι φυσικού προσώπου, όσον αφορά την πρόσβαση στο διαδίκτυο, κρίθηκε σκόπιμο να μην εφαρμόζεται από την έναρξη των υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο τη δεκαετία του 90 και η πρακτική αυτή ουδέποτε διαφοροποιήθηκε από όλες τις Διοικήσεις της Βουλής μέχρι σήμερα».

ΕΥΓΕ!

Ζητώ για τον εαυτό μου (ως δημοσιολόγο, πολίτη, εθελοντή, ακτιβιστή, πολιτευτή ή οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα θέλετε) τα ίδια δικαιώματα που αναγνωρίζει η Βουλή των Ελλήνων σε όσους υπηρετούν λειτούργημα στο χώρο της. Όπως ακριβώς η Βουλή δεν καταγράφει τα συγκεκριμένα δεδομένα σε όσους παρέχει πληροφοριακές υπηρεσίας έτσι και εγώ ζητώ το ίδιο από όσους μου παρέχουν διαδικτυακές υπηρεσίες. Ισονομία ζητώ, δεν είναι παράλογο νομίζω…»



Χρήσιμο υλικό: Βουλή των Ελλήνων,
Φιλελεύθερη Λαλιά


    

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008

Εντός, εκτός και επί τα αυτά

Πολλές φορές και η σιωπή αποτελεί συνειδητή πολιτική πράξη! Ακόμη δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, για την χρηστική αξία αυτής μου της παρέμβασης. Με την ευκαιρία των πρόσφατων εξελίξεων της επικαιρότητας, επανέρχομαι στον σχολιασμό της καθημερινότητάς μας. Όμως, τι να σχολιάσω; Τους «ξεχασμένους κουμπάρους»; Την υπόθεση των Πακιστανών; Την υπόθεση της Siemens που πάει να περάσει στα ψιλά; Τα «πράσινα παπούτσια»; Την υπόθεση Ζαχόπουλου; Την υπόθεση των ιστολογίων και την προσπάθεια απαξίωσής τους συνολικά από «ορισμένους κύκλους»; ... Μήπως, να σχολιάσω την δήθεν Κυβερνητική μεταρρυθμιστική πολιτική; Ή μήπως, την ανυπαρξία της Αντιπολίτευσης, (πλην του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ο οποίος φαίνεται να είναι ο μοναδικός χώρος, προς το παρόν, που παίρνει στα σοβαρά τον ρόλο του);

Μέχρι που θα φτάσει αυτή η κατρακύλα;

Η Νέα Δημοκρατία, φαίνεται, έχει πολλά απωθημένα από το παρελθόν...

Το ΠΑ.ΣΟ.Κ., βρίσκεται σε... έκσταση.

Το Κ.Κ.Ε., ... τρεις λαλούν και δυο χορεύουν...

Αν αυτή είναι η πραγματοποίηση των ονείρων των προηγούμενων «πονεμένων» γενεών, τότε, ένα έχω να τους πω: Αποτύχατε!

Δεν μας είσαστε άλλο χρήσιμοι. Συνειδητοποιήστε το τώρα, όσο είναι καιρός και αφήστε μας, εμάς, τους πιο νέους (στα μυαλά) ελεύθερους, μήπως και διορθώσουμε τα πράγματα.

Πρέπει να αλλάξουν πολλά! Δεν το λέω μόνο εγώ. Από παντού ακούγονται παρόμοιες φωνές και παντού γράφονται πλήθος σκέψεων και προτάσεων που καλούν για συμμετοχή σε αυτήν την «αλλαγή», που έχουμε ανάγκη.

Πού ακούστηκε η ηγεσία να μηνύει πολίτες... έστω κι αν αυτοί παρεκτρέπονται ή λειτουργούν ανώριμα ή και κακοπροαίρετα ακόμη; Το ηθικό πρόβλημα που ανακύπτει, δεν το αναλογίζονται; Οπωσδήποτε δεν πρέπει να μένουν ατιμώρητοι. Αλλά Υπουργός να μηνύει πολίτη; Τόσο πολύ «θίγονται»; Κι όταν η ηγεσία ή πρόσωπα αυτής, θίγουν τα δικά μας συμφέροντα, την δική μας αξιοπρέπεια... με διάφορους τρόπους... την φορολογία, την συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών, το ξεπούλημα του εθνικού πλούτου (πχ. ΑΓΕΤ Ηρακλής, παλαιότερα, ΟΤΕ, ΔΕΗ όπως επιχειρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα...), με τον κραυγαλέο και «ξαφνικό» πλουτισμό κάποιων, με το υποβιβασμό της χώρας μας στο διεθνές πεδίο... τότε, εμείς τι πρέπει να κάνουμε; Να τους κυνηγάμε με τις πέτρες ή μήπως να τους φτύνουμε, όταν τύχει να τους συναντούμε στο δρόμο;

Πού ακούστηκε, πολίτες να μεταφέρονται «σηκωτοί» και σιδηροδέσμιοι και να τους αφαιρείται το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης και επικοινωνίας... έστω κι αν φταίνε; Τόσο πολύ κινδυνεύει το κράτος;

Επιτέλους, για ποιόν λόγο κάποιοι καταχρώνται την όποια εξουσία τους;

Για ποιόν λόγο κάποιοι κρύβονται πίσω από την κάθε είδους ασυλία τους;

Για ποιόν λόγο υποχρεώνουν και ωθούν τους πολίτες στην μιζέρια;

Για ποιόν πολιτισμό μας μιλάνε; Για ποιόν πολιτισμό πασχίζουν;

Ποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση εννοούν;

Περιμένουν από τους πολίτες να βγάλουν τα «κάστανα από την φωτιά»;

Περιμένουν από τους ηλικιωμένους να πεθάνουν από την πείνα ή την έλλειψη φαρμάκων, για να γλυτώσουν λίγες δεκάρες τα Δημόσια Ταμεία;

Περιμένουν - και μάλιστα χωρίς να δίνουν αυτοί πρώτοι το παράδειγμα - από τους επιχειρηματίες και τους εμπόρους... απ’ όλες τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου, να ενισχύσουν την δήθεν ασφαλιστική τους μεταρρύθμιση... τύπου ΙΚΑ; (όλοι γνωρίζουμε την πρόσφατη περίπτωση της κοπέλας που πάσχει από κίρρωση του ήπατος και μπράβο στην Φάνη Πετραλιά για την παρέμβασή της και την λύση που επέβαλε! ... Δεν μπορούμε όμως, να περιμένουμε πάντα κάποιος να κάνει μια καλή πράξη...)

Αυτή είναι η «κοινωνία των πολιτών»;

Ας ηρεμήσουν λίγο. Ας καταλάβουν πως η δική τους ψεύτικη καθημερινότητα, που οριοθετείται στα πλαίσια εφημερίδων-καναλιών, δεν έχει καμία σχέση με την δική μας καθημερινότητα!

Αν θέλουν να συνεχίσουν να κάθονται στην «καρεκλίτσα» τους όμορφα και ωραία, ας έρθουν να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με εμάς, τους πολίτες. Να το «διαπραγματευτούμε». Και θα το διαπραγματευτούμε!

Μέχρι τότε και πάντα στο πλαίσιο της επικαιρότητας, παραθέτω αποσπασματικά και μόνο ενδεικτικά, δίχως πρόθεση αλλοίωσης του πνεύματος που το διέπει, διατάξεις του Συντάγματος της Ελλάδος... ολόκληρο το κείμενο, μπορείτε να το βρείτε εδώ. Είναι ένα πάρα πολύ ωραίο κείμενο στο σύνολό του!!!

ΑΡΘΡΟ 1
2. Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία.
3. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.

ΑΡΘΡΟ 2
1. Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.

ΑΡΘΡΟ 4
1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
2. ΟΙ Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
5. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

ΑΡΘΡΟ 5
1. Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.
3. Η προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Κανένας δεν καταδιώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος.
4. Απαγορεύονται ατομικά διοικητικά μέτρα που περιορίζουν σε οποιονδήποτε Έλληνα την ελεύθερη κίνηση ή εγκατάσταση στη Χώρα, καθώς και την ελεύθερη έξοδο και είσοδο σ' αυτήν. Τέτοιου περιεχομένου περιοριστικά μέτρα είναι δυνατόν να επιβληθούν μόνο ως παρεπόμενη ποινή με απόφαση ποινικού δικαστηρίου, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ανάγκης και μόνο για την πρόληψη αξιόποινων πράξεων, όπως νόμος ορίζει.

ΑΡΘΡΟ 5Α
1. Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει. Περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό είναι δυνατόν να επιβληθούν με νόμο μόνο εφόσον είναι απολύτως αναγκαίοι και δικαιολογούνται για λόγους εθνικής ασφάλειας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων.
2. Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσης τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους, τηρουμένων πάντοτε των εγγυήσεων των άρθρων 9, 9Α και 19.

ΑΡΘΡΟ 7
1. Έγκλημα δεν υπάρχει ούτε ποινή επιβάλλεται χωρίς νόμο που να ισχύει πριν από την τέλεση της πράξης και να ορίζει τα στοιχεία της. Ποτέ δεν επιβάλλεται ποινή βαρύτερη από εκείνη που προβλεπόταν κατά την τέλεση της πράξης.

ΑΡΘΡΟ 9Α
Καθένας έχει δικαίωμα προστασίας από τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα, των προσωπικών του δεδομένων, όπως νόμος ορίζει. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται από ανεξάρτητη αρχή, που συγκροτείται και λειτουργεί, όπως νόμος ορίζει.

ΑΡΘΡΟ 14

1. Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους.
2. Ο τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.
3. Η κατάσχεση εφημερίδων και άλλων εντύπων, είτε πριν από την κυκλοφορία είτε ύστερα από αυτή, απαγορεύεται. Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται η κατάσχεση, με παραγγελία του εισαγγελέα, μετά την κυκλοφορία:
α) για προσβολή της χριστιανικής και κάθε άλλης γνωστής θρησκείας,
β) για προσβολή του προσώπου του Προέδρου της Δημοκρατίας,
γ) για δημοσίευμα που αποκαλύπτει πληροφορίες για τη σύνθεση, τον εξοπλισμό και τη διάταξη των ενόπλων δυνάμεων ή την οχύρωση της Χώρας ή που έχει σκοπό τη βίαιη ανατροπή του πολιτεύματος ή στρέφεται κατά της εδαφικής ακεραιότητας του Κράτους,
δ) για άσεμνα δημοσιεύματα που προσβάλλουν ολοφάνερα τη δημόσια αιδώ, στις περιπτώσεις που ορίζει ο νόμος.
5. Καθένας ο οποίος θίγεται από ανακριβές δημοσίευμα ή εκπομπή έχει δικαίωμα απάντησης, το δε μέσο ενημέρωσης έχει αντιστοίχως υποχρέωση πλήρους και άμεσης επανόρθωσης. Καθένας ο οποίος θίγεται από υβριστικό ή δυσφημιστικό δημοσίευμα ή εκπομπή έχει, επίσης, δικαίωμα απάντησης. το δε μέσο ενημέρωσης έχει αντιστοίχως υποχρέωση άμεσης δημοσίευσης ή μετάδοσης της απάντησης. Νόμος ορίζει τον τρόπο με τον οποίο ασκείται το δικαίωμα απάντησης και διασφαλίζεται η πλήρης και άμεση επανόρθωση ή η δημοσίευση και μετάδοση της απάντησης.


Εν κατακλείδι, ζητώ συγνώμη αν ενοχλώ την αισθητική σας. Δεν έχω προσωπικά με κανέναν και με κανένα χώρο. Η ιδεολογική μου τοποθέτηση, είναι προσωπικό θέμα.

Ίσως, η δική μου φωνή να είναι από τις πιο μικρές και τις λιγότερο σημαντικές. Για ακόμη μία φορά, με μια ακόμη ανάρτηση, θέλω να εκφράσω την αγανάκτησή μου για το σήμερα και την αγωνία μου για το αύριο.

Αν φωνές σαν και τη δική μου δεν ακούγονται δυνατά γιατί, πιθανόν, ποιοτικά να μην είναι ισχυρές, έχει καλώς. Μικρό το κακό…

Οι «άριστοι» όμως, που βρίσκονται;


Χρήσιμο υλικό: Το Σύνταγμα (Βουλή των Ελλήνων)

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008

Exploring Trust Factors in Team Contexts: a cross-cultural and gender survey

A high level of trust is both a key lubricant and the essential glue which can lead to productivity in teams. But are there different needs for types of trust across countries and gender? We would like your help in exploring this important issue by completing the survey at the link below. The benefit for you is that you will also have a link to the results - as they come in, and over time. So, you can share in the results we get. All you have to do is fill in the questionnaire and at the end you will get instructions on the results link - which you can also filter to explore different results.

The survey takes less than 10 minutes and can be found at:

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=lEbbeDU7Dj6QbPfbq3EQPA_3d_3d

We would like to develop a 'viral network' of people responding to produce a large number of responses as quickly as possible so we would also ask you to cut and paste this message and send it on to anyone in your network who works in a team (and that's most working people these days) and understands English.

We believe this is the power of SIETAR and a way to leverage such a global network for better mutual understanding for the benefit of everyone.

We will commit to writing up a report on the results by the end of 2008 to share with all SIETAR members. We also hope to deliver a paper on the results at the Grenada Congress in October.

We trust in the generosity of your support. Thanks so much.

The SIETAR ITALIA Team (Society for Intercultural Education, Training and Research)