Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2008

Ο εφιάλτης στον δρόμο ... χωρίς διόδια: Τί άλλαξε;

Δεν υπάρχει πιο ωραίο συναίσθημα από εκείνο που μπορεί να δοκιμάσει κάποιος, όταν γνωρίζει ή μαθαίνει εκ των υστέρων ότι οι σκέψεις του ή οι απόψεις του αυτόνομες ή εντός μιας ευρύτερης συλλογικής προσπάθειας καταφέρνουν να επιφέρουν ένα μικρό, ελάχιστο αποτέλεσμα σε μία καθημερινότητα άρρωστη και προβληματική, που ενοχλεί και καταπιέζει... που πολλές φορές καταδικάζει τους πολίτες να ζουν, να εργάζονται να μετακινούνται και να ονειρεύονται με κίνδυνο ακόμη και της ίδιας τους της ζωής! 

Πριν από ένα μήνα περίπου, από αυτό εδώ το ιστολόγιο, έγραφα στην ανάρτησή μου " Ο εφιάλτης στον δρόμο ... με ή χωρίς διόδια":

Το 2008 είναι μία χρονιά πολλών αλλαγών για την εργασία μου καθώς - μεταξύ άλλων, δεν χρειάζεται και να ταξιδεύω τόσο συχνά όσο παλαιότερα. Έτσι, αγαπημένες διαδρομές όπως η Ναυπάκτου-Ιτέας δεν αποτελούν για μένα μέρος της επαγγελματικής μου ρουτίνας τώρα πια, αλλά ευχάριστο περάσμα από την μία πλευρά της Ελλάδας στην άλλη. Ακόμη περισσότερο, μπορώ πλέον να διακρίνω ακόμη και την πιο ελάχιστη μεταβολή του δρόμου και του τοπίου τριγύρω.

Και εκεί ήταν που αντίκρυσα ιδίοις όμμασι το γελοίον του πράγματος!!! Είχαν τοποθετήσει - σε... "επιλεγμένα" σημεία - κάμερες ελέγχου της ταχύτητας(!). Όσοι έχουν ταξιδέψει από Ναύπακτο προς Λαμία και το αντίστροφο, τουλάχιστον για μία φορά στην ζωή τους, γνωρίζουν ότι είναι ένας δρόμος δύσκολος και επικίνδυνος, για τον οδηγό που δεν τον γνωρίζει, όχι όμως λόγω κίνησης αλλά, επειδή ο σχεδιασμός του ήταν και είναι προβληματικός (προδιαγραφές 1821), ενώ το οδόστρωμα σε αρκετά σημεία έχει τα κακά του χάλια! Ειδικά το κομμάτι Ιτέας-Ναυπάκτου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κι ως "δρόμος-φάντασμα", αφού τον αφήνουν στην μοίρα του που δεν είναι άλλη από την φυσική του αποσύνθεση χρόνο με τον χρόνο.

Σε αυτόν λοιπόν τον δρόμο, τα "τσακάλια" του "αρμοδίων" Αρχών επέλεξαν να τοποθετήσουν κάμερες για να ελέγξουν τί; Την κυκλοφορία που εκ των πραγμάτων είναι αραιή και ιδιαίτερα αργή, αφού ο δρόμος δεν προσφέρεται σε "τσαχπίνιδες" οδηγούς; Κι όχι μόνον αυτό! Αντί να τοποθετήσουν τις κάμερες σε σημεία που θα μπορούσαν να δικαιολογηθούν, τις έχουν τοποθετήσει στους... "αγρούς" και τις "εξοχές"! Το χειρότερο απ' όλα; Οι "υπεύθυνοι" του όλου "εγχειρήματος", πληρώνονται για την ... "δική μας ασφάλεια"! Πληρώνονται και για τις ανοησίες τους!

Έπειτα από ένα μήνα, κάνοντας την ίδια ακριβώς διαδρομή, παρατήρησα αρκετές αλλαγές που για πρώτη φορά ήταν τόσο πολύ εμφανείς! Εντοπίστηκαν διορθώσεις και νέα ασφαλτόστρωση ορισμένων μεγάλων τμημάτων του οδοστρώματος, ενώ επισημάνθηκαν με έντονη λευκή-κόκκινη σήμανση οι πολύ επικίνδυνες στροφές του δρόμου. Μέσα σ' ενα μήνα - πιστεύω - πως αυτές οι βελτιώσεις είναι οι ελάχιστες που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν, αποτελεί όμως θετική κίνηση για την ασφάλεια των οδηγών και όλων όσων κινούνται επί της συγκεκριμένης τέως εθνικής οδού!

Χρειάζονται ακόμη περισσότερα!

α) Περισσότερη σήμανση στις κατά τόπους κατοικημένες περιοχές.

β) Ολοκληρωτική διόρθωση του οδοστρώματος με διαπλατύνσεις, διόρθωση κλίσης στροφών,  αντικατάσταση και όχι απλή συντήρηση της ασφάλτου,

γ) Διόρθωση και επαναπροσδιορισμό ορίων ταχύτητας...

... Ενδεχομένως, κι αρκετές ακόμη πιο ειδικές παρεμβάσεις τις οποίες δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω καθώς δεν είμαι συγκοινωνιολόγος. Παρ' όλα αυτά, επειδή η ασφάλειά μας προέχει και πρέπει να επικροτούμε κάθε θετική ανταπόκριση απ' όπου κι αν προέρχεται, όσο μικρή ή μεγάλη κι αν είναι, δεν μπορώ παρά να αισθάνομαι λίγο περισσότερο ασφαλής νιώθοντας ότι κάπου, κάποιος ενδιαφέρεται και δείχνει αποφασισμένος να εργαστεί για το καλό όλων μας!   

Δεν υπάρχουν σχόλια: